پذیرایی سر مزار باید چگونه باشد؟

ذیرایی سر مزار یک مراسم مهم و احترامی است که در آن به خاطر و گرامیداشت فقید مشارکت می‌کنید.


پذیرایی سر مزار باید با استفاده از خوراکی های متداول برای مجالس ترحیم و با بهترین شیوه ممکن انجام شود که مهمانان دچار آزردگی خاطر نشوند. پذیرایی در مزار یکی از اساسی ترین قسمت های مجالس ترحیم درگذشتگان محسوب می شود.
به همین دلیل باید به اندازه پذیرایی در مجالس ختم زیبا و عالی انجام شود. پذیرایی در مزار با پذیرایی مراسم های ترحیم در منزل، مساجد وغیره شباهت های بسیاری دارد. البته پذیرایی در این فضا اصول مخصوص به خود را دارد.
نوع پذیرایی در فضای مزار تاحدودی با پذیرایی مجالس در فضای بسته متفاوت است و روش های خاصی دارید. به طوری که هر کس متناسب با سلیقه یا بودجه خود یک روش را انتخاب می کند. بنابراین برای بهترین پذیرایی از مهمانان سر مزار باید ابتدا با اصول، چگونگی و آنچه که می توانید با استفاده از آن ها پذیرایی کنید، آشنا شوید.

اصول پذیرایی سر مزار چیست؟

پذیرایی در مزار از جمله بخش های مهم مجالس ترحیم به شمار می رود که باید به بهترین شکل ممکن انجام شود. زمانی که هر یک از مجالس عزیز درگذشته شما در مسجد، منزل، سالن یا مکان های دیگر تمام می شود، طبق رسومات همه سر مزار او جمع می شوند.

اصول پذیرایی سر مزار چیست؟
استفاده از وسایل کاربردی برای پذیرایی آسان از موارد اصول پذیرایی بر سر مزار می باشد.
در این شرایط موظف به پذیرایی از مهمانان در مزار هستید. همچنین بسیاری از افراد در زمان های مختلف نسبت به پذیرایی از اطرافیان مزار عزیز درگذشته خود اقدام می کنند که کار خیری برای او انجام داده باشند.
این نوع از پذیرایی از جهات بسیاری مشابه پذیرایی مراسم های ترحیم است اما در عین حال از جهات مختلفی تفاوت دارد. برای آشنایی با شباهت ها و تفاوت ها باید با اصول آن آشنا شوید. برخی این اصول عبارت هستند از:
  • استفاده از وسایل کاربردی برای پذیرایی آسان.
  • استفاده از خوراکی هایی که بتوان سرپایی و آسان در فضای مزار میل کرد.
  • پذیرایی به صورت تک به تک از افراد انجام شود.
  • پذیرایی به صورتی باشد که زباله کمی تولید کند.
  • پذیرایی به شکلی باشد که به نیروی پذیرایی زیادی نیاز نداشته باشد.
  • استفاده از خوراکی های متناسب با فصل پذیرایی.
  • و بسیاری موارد دیگر.
یک پذیرایی ایده آل با رعایت اصول ذکر شده را می توانید با تشریفات ترحیم غرب تجربه کنید. البته برای درک بیشتر اصول پذیرایی سر مزار بهتر است بدانید پذیرایی در مزار بیشتر مواقع شامل چه چیزهایی می شود و چگونه باید آن را انجام داد.

پذیرایی در مزار شامل چه چیزهایی می شود؟

به طور کلی در مزار اکثر افراد با یک سری خوراکی های خاص از مهمانان پذیرایی می کنند. البته برخی از خانواده ها یا افراد نیز نسبت به پذیرایی از مهمانان و اطرافیان با غذاها یا خوراکی های خاص اقدام می کنند. در این رابطه باید بدانید پذیرایی در فضای مزار بعد از مجالس ترحیم شامل خوراکی های مختلفی می شود که عبارت هستند از:
  • میوه ها
  • نوشیدنی ها
  • شیرینی
  • حلوا
  • خرما
  • کیک
  • آبمیوه
  • وغیره.
اینکه از چه شیرینی، حلوا، خرما، کیک یا آبمیوه ای برای پذیرایی در مزار استفاده کنید، بیشتر به سلیقه یا رسومات بستگی دارد اما نوع میوه و نوشیدنی وابسته به فصل پذیرایی است. اگر در فصول سرد سال قصد پذیرایی سر مزار را دارید، نوشیدنی گرم فصل سرما مانند چای، قهوه یا شیرکاکائوی داغ بهترین گزینه است.
این در حالی است که در فصول گرم سال باید با نوشیدنی سرد فصل تابستان مانند شربت ها و آبمیوه ها پذیرایی کنید. البته نوشیدنی مانند چای همیشه برای پذیرایی قابل استفاده است. میوه های پذیرایی در فصول سرد نیز با فصول گرم تفاوت دارد اما در بیشتر پذیرایی ها میوه های زیر دیده می شوند:
  • موز
  • سیب
  • پرتقال
  • خیار.
البته باز هم تاکید می کنیم که رسومات یا سلیقه و حتی بودجه بر انتخاب خوراکی ها برای پذیرایی در مزار بسیار تاثیرگذار هستند.

چگونگی پذیرایی در مزار

برای پذیرایی در فضای مزار روش های مختلفی وجود دارد. از گذشته رسم است که صاحبان عزا خوراکی ها را در دیس و سینی و به صورت سلفون کشیده روی قبر عزیز درگذشته قرار می دهند. زمانی که مهمانان حضور پیدا می کنند، با این دیس و سینی ها از آن ها پذیرایی می شود.

چگونگی پذیرایی در مزار
یکی از خوراکی های پذیرایی در سر مزار حلوا و خرمای مجسلی می باشد.
این یک روش پذیرایی سر مزار، قدیمی و در عین حال متداول است اما امروزه از یک شیوه بهتر تحت عنوان پک پذیرایی مراسم ختم استفاده می شود. شما نیز اگر این روزها در مجالس ختم شرکت کرده باشید، این پک ها را دیده اید.
این پک ها جنس های مختلف و شکل های گوناگونی دارند. معمولا در پک پذیرایی تک نفره خوراکی هایی همچون موارد زیر را قرار می دهند:
  • آبمیوه
  • کیک
  • یک عدد میوه
  • خرما
  • حلوا.
روش پک پذیرایی نسبت به پذیرایی با دیس و سینی بسیار آسان تر و شیک تر است. همچنین نیروی پذیرایی کمتری نیاز دارد اما توجه داشته باشید که در صورت استفاده از این شیوه، نوشیدنی مراسم عزیز درگذشته شما به آبمیوه داخل پک ختم می شود. در غیر این صورت باید نسبت به پذیرایی با چای یا شربت متناسب با فصل برگزاری مراسم اقدام کنید.

بهترین پذیرایی مراسم ترحیم با تشریفات ترحیم غرب

اگر به تازگی به سوگ عزیز خود نشسته اید یا جز آن دسته از افرادی هستید که نمی توانند سختی های پذیرایی مراسم ترحیم سر مزار را به دوش بکشند، جای هیچ نگرانی نیست. امروزه مراکز تشریفاتی گوناگونی همچون تشریفات ترحیم غرب وجود دارند که به کمک شما می آیند.
ما در تشریفات ترحیم غرب بیش از 20 سال است که خدمات مختلف برای برگزاری مجالس ترحیم همچون پذیرایی را به مشتریان ارائه می دهیم. با مراجعه به مجموعه ما می توانید یک پذیرایی شیک با رعایت اصول پذیرایی سر مزار را داشته باشید.
از جمله خدمات تشریفات ترحیم غرب برای پذیرایی در مزار می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  1. اعزام مهماندار و نیروی پذیرایی
  2. تهیه پک های پذیرایی به صورت تک نفره
  3. حلوا و خرما تک نفره
  4. کرایه ظروف برای پذیرایی
  5. و بسیاری موارد دیگر.
علاوه بر این ها می توانید دعوت از مداح و قاری، سرو غذا و به طور کلی برگزاری کلیه مجالس ختم را به ما بسپارید. زیرا مجموعه ما صفر تا صد برگزاری مراسم های ترحیم را در مکان های مختلف برعهده می گیرد. ضمن اینکه امکانات تهیه غذا و سرو آن در مجالس عزیز در گذشته شما وجود دارد. تنها کافی است که برای بهره مندی از این خدمات برای پذیرایی یا برگزاری مجالس ترحیم با ما تماس بگیرید.

کلام آخر

پذیرایی سر مزار یکی از دغدغه های صاحبان عزا پس از برگزاری هر مجلس ترحیم است. این پذیرایی اصول مخصوص خود دارد. همچنین تاحدودی مشابه پذیرایی مجالس ختم است اما تفاوت هایی نیز دارد. چگونگی پذیرایی سر مزار بیشتر به رسومات یا سلیقه شما وابسته است اما معمولا بسیاری از افراد از یک شیوه برای این کار استفاده می کنند.
این پذیرایی شامل نوشیدنی، میوه، شیرینی، حلوا، خرما، آبمیوه و کیک می شود. برخی از خوراکی ها بر اساس فصل و بعضی دیگر طبق بودجه یا سلیقه انتخاب می شوند. دو روش کلی برای پذیرایی در مزار وجود دارد که شامل پذیرایی با دیس و سینی یا پک پذیرایی می شود.
پک پذیرایی متداول تر و آسان تر است اما اگر جز افرادی هستید که توانایی پذیرایی در فضای مزار را ندارید، می توانید این کار را به طور کلی به مراکز تشریفاتی مانند تشریفات ترحیم غرب بسپارید. ما با یک تماس شما، صفر تا صد پذیرایی را به بهترین شکل ممکن انجام می دهیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *