برگزاری مراسم ترحیم در کشور عزیزمان همیشه آداب و رسوم ویژه ای دارد. یکی از این رسوم تقدیم تاج گل به بازماندگان به نشانه بزرگداشت می باشد. در مراسم های ترحیم به نشانه احترام اغلب از تاج گل ترحیم استفاده می شود. علت استقبال زیاد از تاج گل ها برای مراسم عزا سادگی و قیمت بسیار مناسب آن در مقایسه با تعداد گل های استفاده شده در آن می باشد که با توجه به فراهم کردن گل ها از بازار گل و جلب رضایت مشتریان، این تاج ها بسیار مطلوب و زیبا هستند. از دیگر خصوصیت این تاج گل ها، تغییر رنگ ربان ها و قرار دادن برگه منقش برای درج متن تسلیت می باشد.

تاج گل ترحیم چیست؟

تاج گل ترحیم چیست؟
برای مراسم ختم و یابود عموما دوستان و اقوام درجه یک برای صاحب عزا، تاج گل -جهت تسلی بازماندگان – سفارش می دهند.
تاج گل ها از جمله زیباترین هدایایی هستند که در شادی و عزا پیشکش می شوند. در این بین افراد با شنیدن لفظ تاج گل بیشتر تاج گل های ترحیم را به یاد می آورند. زیرا از گذشته تا کنون مرسوم بوده است که از تاج گل ها در مراسم های عزا برای تسلیت استفاده می کرده اند و هنوز ما بر این سنت پایدار هستیم.
حال باید بدانید تاج گل برای ترحیم در واقع به ترکیبی بزرگ از گل های گوناگون بر پایه یا به صورت معلق گفته می شود که افراد برای عرض تسلیت آن را پیشکش صاحب عزا می کنند. با توجه به بزرگی این گل آن را با عنوان تاج نام گذاری کرده اند.
از تاج گل های ترحیم در مجالس مختلف ختم استفاده می کنند. به طوری که این گل ها در ورودی محل برگزاری مجالس ترحیم مانند مسجد، منزل عزیز درگذشته یا سر مزار او قرار داده می شوند.

اهمیت تهیه تاج گل و سبد گل برای تسلیت

امروزه برخی از افراد معتقدند که بردن و ارسال تاج گل ترحیم برای صاحبان عزا لزومی ندارد. آن ها بر این باور هستند که تاج گل ها دردی را از کسانی که عزیز خود را از دست داده اند دوا نمی کنند و در عین حال اگر طبیعی باشند، خیلی زود از بین می روند.
این در حالی است که این سنت قدیمی بخاطر اهمیت زیاد خود همچنان برجای مانده است. چنان که از جمله دلایل اهمیت تهیه و ارسال تاج گل برای تسلیت از گذشته تاکنون می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • در گذشته بسیاری از جوامع بر این اعتقاد بودند که بین زندگی و مرگ و گل ارتباط بسیاری وجود دارد. آن ها اعتقاد داشته اند که گل نشان دهنده تولد دوباره است. به همین دلیل از گل به عنوان تسلیت استفاده می کنند و آن را روی مزار مردگان می گذارند.
  • برخی دیگر بر این باور هستند که تهیه و بردن تاج گل در مجالس عزا نشان دهنده زنده نگه داشتن یاد و خاطر عزیز درگذشته است. در واقع نوعی احترام به مرحوم به شمار می روند و به زندگی ابدی او اشاره می کند.
  • از دیگر دلایل اهمیت تهیه تاج گل ترحیم و تقدیم آن به صاحبان عزا می توان به تاثیر مثبت گل در خلق و خو و آرامش افراد اشاره کرد. کلیه گل ها به خصوص گل های طبیعی تاثیر بسیاری بر آرامش دارند. به همین دلیل از گذشته به وجود گل در مجالس عزا تاکید زیادی شده است.
چنان که عطر و بو، رنگ و زیبایی گل ها می توانند لحظاتی صاحبان عزا را از غم عزیز درگذشته خود دور کنند و کمی تسلی خاطر برای آن ها به همراه داشته باشند.

آشنایی با انواع تاج گل

حال که متوجه شدید تا چه اندازه تهیه تاج گل برای مجالس ترحیم و تسلیت به بازماندگان اهمیت دارد، به احتمال زیاد تصمیم شما برای خرید قطعی شده است. در این رابطه باید بدانید که تاج گل ها از جهات مختلف به دسته های گوناگونی تبدیل می شود. در واقع انواع متفاوتی دارند که پیش از اقدام برای خرید و تهیه آن ها، باید با این انواع آشنا باشید.
در این صورت می توانید زیباترین تاج گل را متناسب با سلیقه و معیارهای خود و با قیمتی مناسب تهیه کنید. از جمله انواع تاج گل ترحیم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مصنوعی

منظور از تاج گل های مصنوعی مدل هایی است که در تهیه آن ها تنها از گل های مصنوعی استفاده شده است. در این تاج گل ها هیچ گونه گل طبیعی وجود ندارد و سراسر مصنوعی هستند. به همین دلیل نسبت به انواع مدل های طبیعی ماندگاری بیشتری دارند.
تاج گل های مصنوعی از جهات مختلفی با انواع طبیعی متفاوت هستند. به طوری که از جمله این تفاوت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • نوع چیدمان و طراحی گل ها؛
  • رنگ گل ها؛
  • گل های مورد استفاده؛
  • سایز؛
  • و بسیاری موارد دیگر.
علاوه بر موارد ذکر شده، یکی از اصلی ترین تفاوت های انواع تاج گل ترحیم مصنوعی با انواع طبیعی در تشابه مدل های مصنوعی است. بدین معنا که معمولا تاج گل های مصنوعی از نظر طراحی، سایز، شکل و مدل گل ها شباهت زیادی به یکدیگر دارند. این در حالی است که مدل های طبیعی بسیار متنوع هستند.
همچنین مدل های مصنوعی را کمتر پیش می آید که کسی خریداری کند. زیرا برخلاف انواع طبیعی، تاج گل های مصنوعی کرایه ای هستند و هزینه آن ها برای خیریه صرف می شود.

طبیعی

تاج گل ترحیم
تاج گل ها می توانند طبیعی یا مصنوعی باشند، اما باید ذکر کنیم که تاج گل ترحیم با گل های طبیعی جلوه بیشتری دارد.
تاج گل طبیعی به انواعی گفته می شود که برای تهیه آن ها از گل های طبیعی استفاده می کنند. اصلی ترین نکته در رابطه با این دسته تنوع زیاد آن ها است. در واقع شما می توانید سفارش دهید به هر شکلی، با هر گلی و در هر سایزی که می خواهید تاج گل مورد نظر شما را آماده کنند.
بنابراین در صورت سفارش و خرید مدل های طبیعی با محدودیت انتخابی که در انواع مصنوعی وجود دارد، مواجه نخواهید شد. زیرا مراکز بسیاری از جمله تشریفات ترحیم غرب در زمینه طراحی و سفارش انواع تاج گل ترحیم طبیعی در طرح ها و مدل های مختلف فعالیت می کنند.

انواع تاج گل بر اساس طبقات و اندازه

علاوه بر دسته بندی تاج گل ها بر اساس نوع گل به دو دسته طبیعی و مصنوعی، این ترکیبات بزرگ از گل ها را می توان از نظر سایز، اندازه و طبقات نیز به دسته های مختلفی تقسیم کرد. معمولا مدل های مصنوعی تنوع کمتری در سایز و اندازه دارند.
اما انواع تاج گل های طبیعی را می توان در سایزهای بسیار کوچک، کوچک، متوسط، بزرگ و بسیار بزرگ تهیه کرد. ضمن اینکه این مدل ها به صورت طبقاتی نیز هستند و از این نظر به سه دسته تقسیم می شوند که عبارت هستند از:
  • یک طبقه؛
  • دو طبقه؛
  • سه طبقه.
طبیعتا هر چه طبقات یک تاج بیشتر باشد، اندازه و ابعاد آن نیز افزایش پیدا می کند و این موضوع بر قیمت تاج گل ترحیم تاثیر مستقیم دارد. البته اگر از نظر بودجه و هزینه ها دچار مشکل نمی شوید، قطعا تاج گل های بزرگتر زیبایی بیشتری دارند. این در حالی است که تاج گل های کوچک نیز چشمگیر هستند و با بودجه کمتر می توانید آن ها را به راحتی تهیه کنید.

انواع تاج گل بر اساس نوع و رنگ گل

یکی دیگر از دسته بندی های این تاج گل ها به نوع و رنگ گل های مورد استفاده در آن ها مربوط می شود. در مدل های مصنوعی که معمولا از یک سری گل های مشابه و مصنوعی استفاده می کنند. گل های مورد استفاده در انواع تاج گل های مصنوعی دارای رنگ های جیغ و شلوغ مانند قرمز، صورتی، زرد، نارنجی وغیره هستند. البته مدل های جدیدتر گل های سفید رنگ دارند.
این در حالی است که تنوع گل در مدل های طبیعی کمتر است. در واقع از گل های مختلفی برای ساخت تاج گل های طبیعی استفاده می کنند اما در یک تاج تنوع کمتری به چشم می خورد. نکته دیگر این است که گل های مورد استفاده در انواع تاج گل ترحیم طبیعی رنگ های ملو و آرامی دارند.
معمولا این گل ها به رنگ سفید هستند. زیرا رنگ سفید آن ها انرژی بهتر، آرامش و حال خوب را همراه با احساس همدردی منتقل می کند. علاوه بر این ها جالب است بدانید که در تزیین تاج های طبیعی برخی گل ها کاربرد بیشتری دارند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • داوودی: مدل سفید آن، احساس غم را نشان می دهد و قیمت مناسبی دارد.
  • گلایل: نمادی از همدردی، به یاد کسی بودن و احساسات عمیق است. رنگ سفید آن در پس گل های دیگر در تاج زیبایی بسیاری دارد.
  • آنتوریوم: گلی با شکوه در تاج ها است که در عین نگهداری ساده، قیمت بالایی دارد.
  • لیلیوم: همان سوسن است که نشانی از احترام را به همراه دارد.
  • رز سفید؛
  • ژربرا؛
  • شب بو؛
  • وغیره.
با توجه به این گل ها می توان گفت زیباترین ترکیب های تاج گل ترحیم شامل داوودی و گلایل و رز سفید و لیل
یوم می شود.

انواع تاج گل بر اساس شکل و طرح

تاج گل ها از نظر شکل و طراحی نیز با یکدیگر تفاوت های بسیاری دارند و از این نظر به انواع مختلفی تقسیم می شوند. تاج های مصنوعی قدیمی اکثرا شکل و طراحی مشابهی دارند. درواقع از این نظر تنوع زیادی را در آن ها مشاهده نمی کنید.
اما مدل های جدیدتر و امروزی آن ها دقیقا مشاهده تاج گل های طبیعی طراحی می شوند و به همین دلیل شاهد تنوع بیشتری در شکل و طرح آن ها هستیم. در این رابطه باید بدانید مرسوم ترین تاج گل های طبیعی دارای طراحی قپه ای هستند.
به طوری که حجم زیادی از گل ها در وسط قرار می گیرد و باقی گل ها به خصوص گل هایی 
انواع تاج گل براساس پایه آنها
تاج گل های ترحیم را می توان با پایه های چوبی، فلری و حتی معلق تهیه نمود.
مانند گلایل در اطراف آن ها واقع می شوند. این قپه ها ممکن است به صورت دایره ای یا بیضی باشند. اما مدل های جدیدتری از انواع تاج گل ترحیم طبیعی وجود دارد که یکی از آن ها مدل حلقه ای است.
در طراحی حلقه ای همانطور که از عنوان آن متوجه شده اید، گل ها به صورت یک حلقه و منظم هستند. از دیگر طراحی های تاج گل ها نیز می توان به ترکیب حلقه ای و قپه ای اشاره کرد. علاوه بر این ها نوع دیگری از تاج گل ها وجود دارد که گل های آن ها به یک سو جهت داده شده اند که آن ها نیز دارای طرفداران بسیاری هستند.
اینکه شما کدام یک از این طرح ها را سفارش دهید، به سلیقه شما بستگی دارد. حال اگر به دنبال مرکزی هستید که توانایی تزیین تاج گل به شکل های مختلف را داشته باشد، تشریفات ترحیم غرب یکی از آن ها است. کارشناسان ما در این زمینه، با طراحی مورد نظر شما زیباترین تاج گل را تزیین می کنند.

انواع تاج گل بر اساس نوع پایه

 

علاوه بر دسته بندی های ذکر شده، تاج گل ها را از نظر نوع پایه نیز می توان به دسته های مختلفی تقسیم کرد. چنان که از جمله آن ها باید به موارد زیر اشاره کنیم:
  • پایه چوبی؛
  • پایه فلزی؛
  • معلق.
انواع تاج گل ترحیم مصنوعی معمولا پایه فلزی هستند. پایه فلزی ها نسبت به مدل های پایه چوبی زیبایی چندانی ندارند اما ماندگاری و سلامت آن ها بیشتر است. زیرا به خوبی روی پایه ای محکم قرار می گیرند اما اگر به دنبال زیبایی هستید، پایه چوبی ها انتخاب بهتری هستند.
اما مدل های معلق به طور کلی با دو مدل پیشین تفاوت دارد. همانطور که از عنوان این تاج گل ها متوجه شده اید، هیچ گونه پایه ای ندارند. شکل ظاهری این تاج ها به گونه ای است که ترکیبی از گل ها وسط یک شیشه مکعبی ایستاده است.
این مدل از جمله جدیدترین تاج گل ها به شمار می رود که از نظر قیمت نسبت به پایه چوبی و فلزی ها گران تر هستند. در عین حال جلوه بسیار زیادی دارند و جز دسته های خاص تاج گل به شمار می روند.

قیمت تاج گل ترحیم چقدر است؟

یکی از دغدغه هایی که باعث تردید افراد در خرید تاج و سبد گل برای تسلیت می شود، قیمت است. برخی از افراد تصور می کنند هزینه پرداختی آن ها برای خرید تاج گل به خصوص مدل های طبیعی بی ارزش است. زیرا زود از بین می روند.
همچنین بر اساس این تصور بر این باور هستند که ممکن است تاج گل ها بسیار گران باشند و از خرید آن ها صرف نظر می کنند. اگر شما نیز اینگونه فکر می کنید، باید بدانید تاج گل ها از نظر قیمت با یکدیگر تفاوت های زیادی دارند.
چنان که نمی توان رنج قیمتی ثابتی را برای آن ها ذکر کرد. زیرا عوامل بسیاری بر افزایش یا کاهش قیمت یک تاج گل تاثیر دارند. از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • سایز و ابعاد؛
  • تعداد گل مورد استفاده؛
  • نوع گل های استفاده شده؛
  • نوع پایه؛
  • مصنوعی یا طبیعی بودن گل ها؛
  • و بسیاری موارد دیگر.
بنابراین می توان گفت قیمت تاج گل ترحیم هرگز مانعی برای خرید آن نیست. زیرا شما می توانید متناسب با بودجه خود یک تاج زیبا را خریداری کنید. البته اینکه برای خرید و تزیین تاج گل مورد نظر چه مرکزی را انتخاب کنید، بیش از هر عامل دیگری بر قیمت آن می تواند موثر باشد.

بهترین تشریفات ترحیم برای تهیه زیباترین تاج گل

امروزه مجموعه های مختلفی علاوه بر گل فروشی ها در تولید و تزیین تاج گل فعالیت می کنند که با عنوان مراکز تشریفات ترحیم شناخته می شوند. تشریفات ترحیم غرب یکی از این مراکز فعال در تهران است که بیش از 20 سال در زمینه ارائه خدمات مجالس ترحیم سابقه دارد. 
ما در تشریفات و خدمات ترحیم غرب کارشناسانی ماهر و حرفه ای در زمینه تولید و تزیین انواع تاج گل را داریم. به طوری که شما کافی است طرح مورد نظر را به این افراد مجرب نشان دهید و تاج گلی دقیقا شبیه آن را دریافت کنید.
همچنین در صورت سفارش تاج گل ترحیم به مجموعه ما امکان بستن گلی متناسب با بودجه شما وجود دارد. چنان که می توانید میزان بودجه ای که می خواهید هزینه کنید را به ما اطلاع دهید و سپس زیباترین تاج گل را با آن قیمت تحویل بگیرید.
البته خدمات ما برای مجالس ختم تنها به تاج گل ختم نمی شود و می توانیم صفر تا صر مراسم ها از خاکسپاری تا سالگرد را برعهده بگیریم.

کلام آخر

فرستادن تاج گل ها در شرایط بسیارسخت که قادر به گفتن و ابراز احساسات خود نیستیم و می‌خواهیم با خانواده عزادار احساس همدردی کنیم، جایگزین بسیار مناسبی است. همچنین باید به این نکته بسیار مهم توجه کنید که در انتخاب گل برای تاج گل ترحیم بهتر می باشد از گل‌هایی استفاده شود که ماندگاری زیادی داشته باشند و زود خراب نشوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *