گاهی بازماندگان فرد فوت شده علاقمند هستند که مراسم ترحیم عزیزشان در منزل شخصی خودشان برگزار شوند و چون انجام این کار بسیار دشوار است و تجربه و حوصله زیادی را می طلبد، ممکن است قادر به برگزاری مراسم ترحیم نباشند. به همین دلیل برای برگزاری مراسم ترحیم در منزل به بهترین شکل آن را به شرکت های تشریفات ترحیم می سپارند.

از این رو مناسب ترین انتخاب مجموعه تشریفات ترحیم غرب می باشد که مراسم ترحیم در منزل را با توجه به پرسنل ماهر و با تجربه خود به بهترین شکل و آبرومندانه برگزار می کند. این مجموعه علاوه بر مراسم ختم در منزل به خدمات برگزاری مراسم ترحیم در بهشت زهرا، باغ های شخصی و مساجد کمک شایانی می کند آن ها را به عالی ترین شکل برگزار می کند.

برگزاری مراسم ختم در منزلخدمات مراسم ختم در منزل توسط مجموعه تشریفات ترحم غرب

بسیاری از خانواده های داغدار بعد از تمام شدم مراسم خاکسپاری، اقدام به برگزاری مجلسی در منزل خود می کنند. از مهم ترین خدماتی که مجموعه ما انجام می دهد برای اینگونه مراسم عبلرتند از:

1 – اجاره میز و صندلی:

میز و صندلی هایی که انتخاب کرده اید را مرتب و تمیز در محل شما قرار می دهند. برای اجاره میز و صندلی مراسمتان در رنگ ها و مدل های مختلف، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

2 – اجاره انواع ظروف:

ظروف طبق سلیقه ای که انتخاب کرده اید به منزل شما ارسال می شود و بعد از آن پرسنل ما تمام ظروف را در مکان معین شده قرار می دهند از مهم ترین ظروفی که برای برگزاری مراسم ترحیم در منزل استفاده می شود، می توان به ظروف میوه، فنجان و نعلبکی و سینی های خرما و حلوا مجلسی اشاره کرد.

اجارو ظروف تهران3 – اعزام گروه موسیقی سنتی:

این گروه از یک مجری و چند نوازنده تشکیل شده است و بیشتر به خواندن اشعار معنوی و مذهبی و توصیف مرحوم یا مرحومه می پردازند.

4 – تهیه و اجرای سیستم نور و صوتی حرفه ای:

از باند ها و سیستم های صوتی جدید جهت بهتر برگزار شدن مراسم استفاده می کنند.

5 – طراحی میز:

مهم ترین بخش میز ترحیم، عکس فرد فوت شده است که دور آن باید با گل تزیین شود و در کنار سبد گل روی میز قرار بگیرد و به این نکته توجه داشته باشید که سطح میز با پارچه مشکی و ترمه پوشانده می شود. از دیگر مواردی که برای تزیین میز ختم استفاده می شود، می توان به آیینه، قرآن و گلاب پاش اشاره کرد.

6 – انجام خدمات عکاسی و فیلمبرداری در منزل

7 – اعزام مهماندار:

مسئول وسایل پذیرایی برای میهمانان هستند و باید تا انتهای مجلس در آنجا حضور داشته و بعد از اتمام مراسم ترحیم در منزل، تمام وسایل را جمع آوری کرده و با اجازه صاحبان مجلس از محل خارج شوند. علاوه بر این مجموعه ترحیم غرب نیروی باریستا ماهر و با تجربه را اگر صاحبان عزا مایل باشند، اعزام می کند.

الزامات برگزاری مراسم ترحیم در منزل

از مهم ترین موارد برگزاری مراسم ختم در منزل، خرید ملزومات آن می باشد که مجموعه تشریفات ترحیم غرب موارد زیر را برای برگزاری شکیل مراسم تهیه می کند:

1 – چای و قند: از اصلی ترین موارد پذیرایی مراسم ترحیم، چای می باشد..

2 – خرمای مجلسی: اغلب در مراسم ختم در منزل از خرمای مغزدار استفاده می شود به این صورت که هسته آن را تخلیه کرده و به جای آن از مغز گردو استفاده می کنند.

3 – حلوای تزیین شده: به دو صورت دیسی و تکنفره می باشد که در مراسم بیشتر از مدل تکنفره برای پذیرایی استفاده می شود.

4 – شیرینی ختم: از قنادی های معتبر خریداری شده که از شیرینی های پر طرفدار می توان به شیرینی برزیلی اشاره کرد که شکلاتی بوده و روی آن از گل هایی با جنس خمیر درست شده است.

5 – میوه: موز بهترین گزینه برای میوه مراسم ترحیم می باشد که در کنار آن از دو مدل میوه فصل هم استفاده می شود. مناسب ترین میوه های مورد استفاده در مراسم ترحیم می توان از نارنگی، سیب و خیار هم نام برد.

6 – آبمیوه: برای پذیرایی بهتر می توان کنار میوه از آبمیوه هم استفاده کرد که مجموعه ما از مهمان ها با انواع آبمیوه های طبیعی پذیرایی می کند.

7 – پک های پذیرایی: مجموعه ما دارای پک های پذیرایی تک نفره شکیل و اقتصادی هستند که این پک ها شامل کیک، میوه و آبمیوه می باشد.

8 – آب آشامیدنی: برای این گونه مراسم ها بهتر است از آب معدنی های یکنفره استفاده شود. بر روی هر میز یک عدد آب معدنی به همراه دو لیوان کاغذی قرار می گیرد و به محض استفاده از آن دوباره شارژ می شود.

9 – دستمال کاغذی: در منازل قبل از چیدن میوه ها در ظروف یک عدد دستمال کاغذی درون ظرف قرار داده می شود.

10 – لیوان یکبار مصرف: بهترین جنس نوع آن کاغذی می باشد و در مراسم مختلف کاربرد فراوانی دارد که معمولا در برگزاری مراسم ترحیم در منزل از رنگ های تیره تر استفاده می شود.

11 – سینی پذیرایی: برخی صاحبان عزا برای آن که مراسم شکیل تر برگزار شود از سینی های تشریفات که کیفیت و ظاهر زیبا برخوردارند، استفاده می کنند.

12 – تاج گل: امرزوه برای همدردی و عرض تسلیت به خانواده عزادار از گل استفاده می شود که می توان با تاج های گل یا دسته های گل این کار را انجام داد. این محصولات از با کیفیت ترین گل ها و وسایل که توسط پرسنل آموزش دیده تشریفات ترحیم غرب، طراحی و ساخته می شوند.

13 – میز ختم: تزیین میز برای مراسم ترحیم در منزل باید از شمعدان، شمع، چراغ لاله، سبد گل و عکس متوفی استفاده شده باشد.

14 – سفارش بنر و تراکت ترحیم: شما می توانید در روز عقد قرارداد با گفتن مشخصات متوفی جهت چاپ خدمات چاپی مانند تراکت و بنر از مجموعه ما کمک بگیرید.

نکات مهم در مورد پرسنل و مهماندارهای مجموعه تشریفات ترحیم غرب

نکاتی که پرسنل و مهماندار های ما باید برای برگزاری مراسم ترحیم در منزل رعایت کنند :

1 – آن ها باید با لباس فرم تشریفات ترحیم غرب در مراسم حاضر شوند و قبل از حضور در مراسم حتما از تمیز بودن و داشتن خط اتو بر روی آن اطمینان حاصل نمایند. پوشیدن لباس فرم بر تن مهمانداران به نشانه ادای احترام به صاحبان مراسم و مهمانان می باشد و از همه مهم تر باعث ایجاد حس اتحاد و یک دلی در آن ها خواهد شد.

2 – پرسنل و مهماندارها در حین برگزاری مراسم ختم در منزل نباید به شوخی و خنده بپردازند بلکه باید طوری رفتار نمایند که بازماندگان فرد فوت شده احساس کنند که کاملا درک می شوند.

3 – پرسنل و مهماندارها نباید با یکدیگر صحبت کنند آن ها باید تمام تمرکز خود را روی ورود مهمان های جدید بگذارند تا در نهایت بتوانند از تمام مهمانان به صورت کامل پذیرایی کنند.

4 – هنگام ایستادن کنار میز ترحیم آن ها باید کاملا صاف و با نظم و البته یک شکل باشند و یا در هنگام راه رفتن باید طوری راه بروند که در شآن برگزاری مراسم ترحیم در منزل و مکان های مقدس باشد.

مراسم ختم در منزل5 – همیشه کار تیمی را سرلوحه خود قرار داده، به عنوان مثال اگر یکی از مهمانداران به کمک احتیاج داشت او را یاری کنند. این امر باعث بالا رفتن بازدهی و روحیه جمعی آن ها می شود.

6 – پیش از آغاز مراسم تلفن همراه خود را خاموش کرده و در کیف خود قرار دهند و از صحبت کردن با تلفن همراه خود پرهیز کنند.

7 –تا آخرین لحظه در مراسم حضور داشته باشند و وظایف خود را به صورت کامل و عالی انجام دهند و تا هنگامی که سرپرست به آن ها اجازه نداده لباس خود را تعویض نکنند.

8 – پرسنل باید تحت نظر مدیریت و نظارت سرپرست کارهای خود را انجام دهند و به تمام نکاتی که به آن ها گفته می شود توجه نمایند. این باعث می شود که کارها و وظایف خود را به بهترین نحو پشت سر بگذارند.

9 – پرسنل و مهمانداران حق صحبت کردن و آرام کردن صاحبان عزا را ندارند آن ها باید در چنین مواردی، مورد را با سرپرست خود در میان بگذارند تا او وارد عمل شود و مشکل را برطرف کند.

10 – پرسنل باید نظافت فردی را رعایت کرده، به عنوان مثال آن ها پیش از آغاز مراسم دست های خود را بشسته و مرتب و تمیز باشند.

11 – آن ها باید دکمه آستین ها و یقه خود را کامل ببندند و با ظاهری یک شکل و مرتب در این محافل حاضر شوند.

سخن پایانی

گروه تشریفات ترحیم غرب متخصص برگزاری مراسم ترحیم در منزل و در مکان های دیگر مانند باغ شخصی، مساجد، تالار و مجموعه خود می باشد. این مجموعه با استفاده تجربه و برقراری روابط با تامین کنندگانی همچون میادین میوه، قنادی های درجه یک و با به کارگیری مهمانداران و مداحان برتر توانسته است مراسم ختم عزیزان شما را به بهترین نحو برگزار کند. برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *