یادبود خدماتی یا مراسمی بوده که برای یادآوری در مورد چیزی یا شخصی برگزار خواهد شد. در اکثر موارد، اغلب این خدمات برای فرد فوت شده است. به طور خلاصه این مراسم برای حفظ و یاد کردن شخصی خواهد بود و بدن وی در برگزاری مراسم یادبود حضور ندارد.
به این نکته توجه کنید که برای برگزاری آبرومندانه و شکیل تر مراسم های یادبود و ترحیم بهتر است از مجموعه تشریفات ترحیم استفاده نمائید به آن دلیل که همه روش ها و آداب مراسم یادبود و مجالس دیگر را می دانند. از این بهترین گزینه، مجموعه تشریفات ترحیم غرب خواهد بود که علاوه بر برگزاری تشریفات ترحیم مراسم یادبود، تمامی خدمات مربوط به تشریفات ترحیم و برگزاری مراسم ترحیم را به بهترین شکل انجام می دهد.مراسم خاکسپاری بهشت زهرا

مراسم یادبود چیست؟

هم مراسم تشییع جنازه و هم مراسم یادبود برای بزرگداشت فرد فوت شده برگزار خواهد شد. مراسم یادبود را می توان در هر زمان پیش از تشییع یا پس از تشییع برگزار نمود. خانواده و دوستانی که راهشان دور می باشد و نمی توانند در مراسم خاکسپاری شرکت کنند، امکان دارد مراسم یادبودی در تاریخ دیگری برگزار شود تا آن ها نیز بتوانند در آن شرکت نمایند.
یک مراسم یادبود می تواند طبق دیدگاه های نزدیکان آن فرد یا خاطرات خود شخص باشد. دیدگاه بعدی می تواند از افتخاراتی که شخص در زمان زندگی داشته است باشد و یا در مورد فرد فوت شده کلی صحبت شود.  مراسم یادبود برای بزرگداشت و به یادبودن آن مرحوم برگزار خواهد شد. آغاز مراسم یادبود می تواند پس از تشییع جنازه برگزار شود. می توانید برای مراسم یادبود هدایایی برای صاحبان عزا بیاورید.

نکات مهم و کلیدی برای برگزاری مراسم یادبود

1. اغلب پس از تمام شدن مراسم چهلم یا هفتم باید زمان و مکان مراسم یادبود را به مهمانان عزیز اعلام نمائید.
2. معمولا مجالس یادبود در تالار و باغ یا سر مزار مرحوم اجرا خواهد و دیگر در مساجد برگزار نخواهد شد. در این مراسم نزدیکان و اقوام برای عرض تسلیت با لباس های تیره شرکت خواهند کرد. برای آن که تمام آداب مراسم یابود رعایت شود بهتر است از تشریفات ترحیم مراسم یادبود استفاده نماید که بهترین انتخاب تشریفات ترحیم غرب خواهد بود.
3. بر روی یک میز، عکس متوفی، شمع، گلاب پاش و قرآن قرار داده می شود. هم چنین از سینی حلوا و خرمای مجلسی و ظرف های میوه برای پذیرایی مهمانان استفاده خواهد شد.
4. نزدیک ترین بستگان فرد فوت شده، باید جلوی در، برای استقبال از مهمانان بیاستند.نحوه محاسبه چهلم فرد فوت شده
5. برای پذیرایی با توجه به سرما یا گرما هوا، از چای و قهوه یا شربت استفاده خواهد. همچنین می توانید از پک های پذیرایی ترحیم نیز استفاده کنید. که برای این امر می توانید از مجموعه تشریفات ترحیم غرب کمک بگیرید که بهترین و مقرون به صرفه ترین پک ها را در اختیار شما عزیزان قرار خواهد داد.
6. در برگزاری مراسم یابود صاحبان عزا باید بالای مجلس بنشینند و مهمانان زمان ورود به آن ها تسلیت بگویند. برای این که ثواب خواندن قرآن به روح فرد فوت شده برسد، قرآن حزبی را بین افراد حاضر در مراسم پخش خواهند کرد.
7. برای آغاز مراسم یاد بود، آیاتی از قرآن خوانده خواهد شد. سخنران یا مداح به معرفی مرحوم پرداخته و از صفات اخلاقی او یاد خواهد کرد. بعد از آن طرف مهمانان به صاحبان عزا تسلیت می گوید و از طرف صاحبان عزا به حاضرین خوشامد گفته می شود.
8. برای برگزاری هر چه بهتر مراسم یادبود، چک لیستی از کارها و اموری که باید انجام دهید تهیه نمائید.
9. مطمئناً می توانید در مراسم های یادبودی لباس مشکی بپوشید، چون که این رنگ اغلب همراه با عزاداری خواهد بود.
10. به دلیل این که مراسم یادبود و چهلم و غیره بسیار انرژی ‌بر هستند و تهیه و خرید میوه مناسب و شستن آن ها نیازمند تخصص و وقت زیادی می باشد، بهتر است از مجموعه های تشریفات ترحیم بهره ببرید. از این رو مناسب ترین انتخاب تشریفات ترحیم غرب خواهد بود که علاوه بر ارائه پک های پذیرایی با کیفیت و مقرون به صرفه به اجاره انواع ظروف برای مجالس شما عزیزان نیز می پردازد.
11. سعی کنید داخل پک های پذیرایی مراسم ختم و یادبود یک آبمیوه و یا خوراکی مایع و شیرین قرار بدهید، این خوراکی ها موجب می شوند که عزاداران دچار افت قند نشده و هم مناسب خوردن کنار کیک و انواع شیرینی ها خواهد بود. از این رو تشریفات ترحیم غرب برای برگزاری مراسم یادبود از انواع آبمیوه طبیعی با کیفیت استفاده می کند تا مراسم شما آبرومندانه تر برگزار شود.

اطلاع رسانی درست و مناسب به مهمانان مراسم

پیش از گرفتن مراسم یادبود در هر مکانی باید با مهمانان هماهنگ کرد و سپس لوکیشن دقیق را در شبکه های اجتماعی نظیر واتس آپف سروش، تلگرام، بله و … برای مهمانان عزیز ارسال نمود تا آن ها از مکان دقیق مراسم اطلاع داشته باشند.

انتخاب محل و مکانی مناسب برای برگزاری مراسم یادبود

موارد متعددی را برای انتخاب مکان مناسب باید در نظر بگیرید. این مکان بهتر است که در محدوده طرح ترافیک نبوده و جای پارک زیادی برای ماشین ها داشته باشد. باید به ایستگاه مترو دسترسی داشته و موقعیتی را انتخاب نمائید که در خیابان های تنگ یا شلوغ نبوده تا رفت و آمد به مشکل بر نخورد. تعداد صندلی ها و طراحی آن مکان بسیار شیک باشد.
با توجه به تمام این نکات بهترین انتخاب مجموعه تشریفات ترحیم غرب است که جزء معتبرترین و بزرگ ترین مجموعه تشریفات در تهران می باشد. این مجموعه علاوه بر اعزام مهماندار ماهر و با تجربه برای بهتر برگزار شدن مجالس شما عزیزان نیز باریستا با سابقه و ماهری را با نظر صاحبان عزا اعزام خواهد کرد تا مراسم یادبود شما آبرومندانه و شکیل برگزار بشود.

 دادن غذای با کیفیت و عالی در مراسم

در صورتی که می خواهید بعد از برگزاری مراسم یادبود پذیرایی شام داشته باشید، بهتر است از غذای تالار اطمینان داشته و غذایی که در نظر گرفته اید کیفیت مناسب داشته باشد. از این رو به شما عزیزان می خواهیم بهترین روش را پیشنهاد دهیم و آن هم استفاده از تشریفات ترحیم غرب می باشد که بهترین پذیرایی را از مهمان های شما عزیزان انجام خواهد داد.

تهیه اقلام ضروری برای مراسم یادبود

دقت داشته باشید اغلب تهیه اقلامی نظیر دستمال کاغذی، ظروف یکبار مصرف و سینی بر عهده یکی از اعضای خانواده یا دوستان صاحب عزا می باشد. از این رو برای راحتی خود و صاحبان عزا بهتر است از شرکت های تشریفات ترحیم استفاده کنید که معتبرترین مجموعه، تشریفات ترحیم غرب است. این مجموعه خدمات اجاره انواع ظروف و اقلام را انجام می دهد و شما عزیزان می توانید با خیالی راحت اقلام مورد نظر خود را از آن ها تهیه نمائید.

مدت زمان برگزاری مراسم یادبود

تقریبا ​​مراسم یادبود حدود 30 دقیقه بیشتر طول نخواهد کشید. با این حال، بسته به نوع خدمات و سرویس های انجام شده، می تواند یسشتر از این بازه زمانی طول بکشد. از این رو برای کسب اطلاعات بیشتر دربارهه زمان، آداب و نحوه برگزاری مراسم های یادبود می توانید با کارشناسان ماهر مجموعه ما تماس حاصل فرمایید.
وسایلی که در مراسم یادبود می توانید بیاورید
می توانید هدیه ای را برای صاحبان مراسم یادبود بیاورید. برخی از این وسایل و هدایا شامل یک دسته گل، یک گل و گیاه خانگی، یک گل رز در یک گلدان، عکس های آن مرحوم ، یک دفترچه دست ساز به یادبود یا کارت های همدردی همراه با پول نقد و … خواهد بود.

چرا برای برگزاری انواع مراسم ها بابید به تشریفات ترحیم غرب اعتماد کنیم؟

تشریفات ترحیم غرب از معتبرترین و بزرگ ترین شرکت های تشریفات می باشد که توانسته است محبوبیت زیادی را در بین مردم به دست آورد. این محبوبیت و معروف بودن به خاطر دلایلی است که عبارتند از:
1. برگزاری انواع مراسم گوناگون
2. برگزاری مراسم یادبود در منزل، تالار، داخل تشریفات و …
3. تشریفات ترحیم مراسم یادبود در سالن های اجتماعات، مساجد و بهشت زهرا با بالاترین کیفیت و به بهترین شکل ممکن
4. داشتن تسلط و تجربه کافی برای امور مراسم ها
5. مشاهده نمونه کارها به صورت حضوری و یا توسط شبکه های اجتماعی
6. عقد قرارداد حضوری و قانونی که نشان از ضمانت و گارانتی مجموعه ما می باشد
7. کرایه اتوبوس بهشت زهرا
8. تعهد در انجام و اجرای درست و به موقع انواع مراسم ها
9. به کارگیری نیروهای ماهر و باتجربه برای بالا بردن کیفیت کار و یرگزار شدن بهتر مجالس
10. ارائه انواع خدمات با کیفیت و آبرومندانه نظیر پذیرایی، اجاره ظروف، اعزام مهماندار و …
11. داشتن مجوزهای مربوط به برگزاری مراسم های گوناگون
12. سال ها سابقه و تجربه در زمینه تشریفات

کلام آخر

هدف از برگزاری مراسم یادبود یادآوری آن مرحوم می باشد. یک مراسم یادبود تأثیر دائمی در خانواده عزادار خواهد گذاشت. از این رو برای برگزاری آبرومندانه تر و شکیل تر مراسم یادبود بهتر است از مجموعه تشریفات ترحیم غرب کمک بخواهید که تمام آداب مراسم یادبود و مراسم های دیگر همچون سومف هفتم، چهلم و … به طور کامل می دانند. این مجموعه علاوه بر برگزاری انواع مجالس به اجاره ظروف و میز و صندلی برای مراسم خواهد پرداخت تا شما عزیزان یا خیالی راحت به فکر عزاداری و مراسم خودتان باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *