آیا شما نیز جز آن دسته از افرادی هستید که می خواهند برای یادبود عزیز تازه درگذشته شان بهترین مراسم هفتم را برگزار کنند؟ آیا می دانید برای برگزاری مراسم هفتم باشکوه و بی نظیر باید به چه نکاتی دقت کنید؟
امروزه مراسم های ترحیم همچون دیگر مجالس مجلل و باشکوه برگزار می شوند. زیرا بسیاری از افراد از این طریق می خواهند یاد عزیزشان را به بهترین شکل زنده بدارند و همچنین رضایت مهمانان خود را جلب کنند.
مراسم هفتم نیز یکی از اساسی ترین مجالس ترحیم به شمار می رود که نسبت به دیگر مراسم ها باشکوه تر برگزار می شود. چنان که بسیاری از افراد در این مراسم اعضای خانواده های نزدیک و دور، دوستان، آشنایان، همسایه ها، همکارها وغیره را به صرف ناهار و شام دعوت می کنند.
با توجه به این موضوع برای برگزاری مجلس هفتم عزیز درگذشته خود باید با نکات مهمی آشنا باشید که در ادامه برای کمک به شما به ذکر این نکات می پردازیم.

مهم ترین نکات برای برگزاری مراسم هفتممراسم لاکچری سالگرد فوت

از گذشته تاکنون افراد برای شادی روح عزیزان درگذشته خود به برگزاری مراسم هایی از جمله سوم، هفتم، چهلم و سالگرد می پردازند اما باید بدانید برخی از این مجالس اهمیت بیشتری دارند. به طوری که مراسم هفتم فوت معمولا نسبت به دیگر مجالس شلوغ تر می شود و افراد تلاش می کنند این مراسم را بسیار مجلل و باشکوه برگزار کنند.
به طوری که برگزاری این مجلس موجب ماندگاری خاطرات عزیز درگذشته آن ها شود. اگر شما نیز به این موضوع اهمیت می دهید و می خواهید بهترین مراسم هفتم را برای عزیز خود برگزار کنید، باید با برخی نکات مهم در این رابطه آشنا شوید. این نکات عبارت هستند از:

رزرو مسجد یا سالن برای برگزاری مراسم

پیش از هر چیز برای برگزاری مراسم هفتم عزیزتان باید نسبت به رزرو مسجد یا یک سالن اقدام کنید. زیرا ابتدایی ترین بخش از این مجلس باید در صبح یا بعدازظهر روز هفتم فوت عزیزتان در مسجد یا سالن نزدیک به محل دفن او برگزار شود.
در این رابطه توصیه می کنیم که هنگام رزرو مسجد یا سالن حتما به تناسب ظرفیت آن با تعداد مهمانان خود توجه کافی را داشته باشید. زیرا در غیر این صورت در طول مراسم با کمبود جا و مشکلاتی از این قبیل مواجه خواهید شد.

خرید میوه، شیرینی، خرما و نوشیدنی برای پذیرایی

دیگر نکته در رابطه با مراسم هفتم، پذیرایی است. در این رابطه باید بدانید برای پذیرایی مراسم ترحیم عزیز درگذشته خود باید انواع میوه، شیرینی، خرما، نوشیدنی، حلوا وغیره را تهیه کنید. نوع میوه و نوشیدنی به سلیقه شما و مهمانانتان و فصل برگزاری مراسم بستگی دارد.حلوا و خرما مراسم هفتم
به طوری که در تابستان باید کلمن آب، نوشیدنی های سرد مانند انواع شربت ها وغیره را تهیه کنید اما در زمستان، نوشیدنی های گرم مانند چای، نسکافه وغیره در برگزاری مراسم هفتم پرطرفدارتر هستند. البته خوراکی های مورد نظر برای پذیرایی و نوع آن به بودجه شما نیز بستگی دارد. بنابراین با توجه به همه نکات بهتر برای شادی روح عزیز درگذشته خود بهترین پذیرایی را در مراسم هفتم او انجام دهید.

دعوت از گروه موسیقی یا مداح

نکته دیگر در رابطه با تشریفات ترحیم مراسم هفتم به دعوت از مداح یا گروه موسیقی مربوط می شود. به طور کلی مجلس هفتم فوت سه بخش است که ابتدایی ترین آن در مسجد یا سالن، دومین بخش بر سر خاک درگذشته و سومین قسمت آن در تالار یا رستوران و حتی منزل برگزار می شود.
برای هر سه بخش شما به مداح یا گروه موسیقی سنتی نیاز دارید. به همین دلیل باید پیش از اقدام برای برگزاری مراسم باید با مداحان و گروه های موسیقی تماس بگیرید و از آن ها برای حضور مجلس مورد نظر دعوت کنید. در این راستا می توانید از مراکز تشریفاتی مجالس ترحیم مانند تشریفات ترحیم غرب کمک بخواهید.

تهیه ناهار یا شام برای مهمانان

تهیه ناهار یا شام برای مهمانان یکی دیگر از نکات قابل توجه برای برگزاری مراسم هفتم فوت است. مجلس هفتم یکی از اصلی ترین مراسم هایی به شمار می رود که برای افراد درگذشته برگزار می کنند و اکثر دوستان، آشنایان، همکاران وغیره در آن حضور پیدا می کنند.برگزاری مراسم خاکسپاری
به طوری که از گذشته تاکنون افراد در این مراسم وعده شام یا ناهار مفصلی را برای مهمانان خود تدارک می بینند. بنابراین شما نیز متناسب با بودجه و شرایط خود ابتدا باید تصمیم بگیرید که در این روز آیا مهمانان خود را تنها برای شام دعوت می کنید یا آمادگی دعوت آن ها برای ناهار و شام را دارید.
سپس با توجه به هزینه ها، سلیقه خود و مهمانان باید شام یا ناهار مورد نظر را سفارش دهید. توجه داشته باشید که اگر مراسم را در منزل برگزار می کنید، باید وسایل سفره مانند بشقاب، قاشق، پارچ، سفره وغیره را نیز تهیه کنید. در این رابطه باید بدانید وسایل یکبار مصرف به صرفه تر و کارآمدتر هستند.

رزرو تالار یا رستوران برای سرو شام مراسم هفتم

اگر جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید مجلس هفتم عزیز درگذشته خود را در تالار یا رستوران برگزار کنید و در فضایی به جز منزل به مهمانان شام یا ناهار بدهید، باید دست بجنبانید. رزرو تالار یا رستوران یکی از مهم ترین نکات برگزاری مراسم هفتم به شمار می رود.
چنان که بهتر است در همان روز فوت برای این کار اقدام کنید که تالار یا رستوران مورد نظر شما در مراسم هفتم رزرو نشده باشد. بهتر است رستوران یا تالاری را رزرو کنید که ویژگی های زیر را داشته باشد:
• ارائه بهترین خدمات و تشریفات ترحیم مراسم هفتم
• تناسب ظرفیت تالار یا رستوران با تعداد مهمانان دعوتی شما
• موقعیت مکانی نزدیک به محل زندگی شما و مهمانانتان
• دریافت هزینه مناسب در برابر خدمات
• سیستم سرمایشی و گرمایشی سالم
• پارکینگ ایمن و بزرگ
• و بسیاری موارد دیگر.

دعوت از مهمانان

نکته دیگری که برای برگزاری مراسم ترحیم عزیز درگذشته خود باید به آن دقت کافی را داشته باشید، چگونگی دعوت مهمانان است. ابتدا لیستی از مهمانان مورد نظر را تهیه کنید. سپس می توانید با استفاده از کارت دعوت مجالس ترحیم به دعوت آن ها بپردازید.
البته دعوت از طریق تماس تلفنی نیز برای برگزاری مراسم هفتم ممکن است. اما بهترین راه این است که هنگام حضور آن ها در مسجد یا در بهشت زهرا و بر سر خاک عزیز درگذشته به صورت حضوری از آن ها برای شام یا ناهار دعوت کنید.

دیگر نکات قابل توجه در مراسم هفتم فوت

علاوه بر آنچه تا به اینجا گفته شد، نکات مهم دیگری نیز درباره چگونگی برگزار کردن مجلس هفتم فوت وجود دارد که با توجه به آن ها مراسم شما به بهترین شکل برگزار می شود. از جمله این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد:
کرایه اتوبوس برای رفت و آمد: اگر تعداد مهمانان شما و فاصله آن ها تا محل برگزاری مراسم زیاد است و وسیله نقلیه مناسبی برای حضور بر سر خاک عزیز درگذشته ندارند، بهتر است اتوبوس کرایه کنید.
• استخدام نیروی پذیرایی: اگر در طول مراسم فرصت یا توانایی برای پذیرایی ندارید، توصیه می کنیم نسبت به استخدام نیروی پذیرایی اقدام کنید.نیروی پذیرایی برای مراسم هفتم
• کرایه صندلی و میز: کرایه میز و صندلی برای برگزاری مراسم در سالن، بر سر خاک عزیز درگذشته و حتی در منزل می تواند باعث رضایت مهمانان شما شود.
• تزیین سنگ قبر: به تازگی مرسوم شده است که افراد در مراسم های فوت عزیز درگذشته خود با گل آرایی نسبت به تزیین قبر او اقدام می کنند. شما نیز می توانید برای زیبایی خاک عزیزتان هنگام برگزاری مراسم هفتم، قبر او را گل آرایی کنید.

آشنایی با بهترین مرکز تشریفات ترحیم مراسم هفتم

تا به اینجا با بسیاری از نکات مهم درباره چگونگی برگزاری مجلس هفتم فوت آشنا شدید. حال باید بدانید اگر زمان یا توانایی کافی برای برگزاری مراسم با توجه به این نکات را ندارید، هیچ جای نگرانی نیست. مراکز تشریفاتی مانند تشریفات ترحیم غرب برای رفع دغدغه های شما بهترین تشریفات را برای مراسم های ترحیم ارائه می دهند.
به طوری که از جمله تشریفات ترحیم این مرکز می توان به اعزام مهماندار، پذیرایی، رزرو مکان، تزیین قبر، دعوت از مداح وغیره اشاره کرد. همچنین این مجموعه برگزاری مراسم های ترحیم در بهشت زهرا، سالن، منزل، باغ شخصی وغیره را برعهده می گیرد.تاج گل برای برگزاری مراسم هفتم
بنابراین برای برگزاری مجلس هفتم عزیزتان می توانید صفر تا صد این مراسم را به مرکز تشریفات و خدمات ترحیم غرب بسپارید.

در نتیجه

با توجه به اینکه امروزه برگزاری مراسم هفتم نسبت به دیگر مجالس ترحیم اهمیت بیشتری دارد، ما در این متن به نکات مهم در این رابطه پرداختیم. به طوری که متوجه شدید برای برگزاری این مراسم باید نسبت به رزرو مسجد یا سالن، خرید مواد پذیرایی، دعوت از گروه موسیقی یا مداح، تهیه شام و ناهار و دعوت مهمانان اقدام کنید.
همچنین گفته شد که اگر می خواهید شام یا ناهار مراسم هفتم را در تالار یا رستوران سرو کنید، باید خیلی زود تالار یا رستوران مورد نظر را رزرو کنید. علاوه بر این ها به نکات دیگری مانند تزیین سنگ قبر، استخدام نیروی پذیرایی، کرایه اتوبوس وغیره نیز پرداختیم.
در نهایت دانستید که مراکز تشریفاتی مانند تشریفات ترحیم غرب، صفر تا صد مراسم های ترحیم را برعهده می گیرند. به طوری که با کمک آن ها ضمن برگزاری مراسم به بهترین شکل، هیچ گونه نگرانی نخواهید داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *