پک پذیرایی مراسم ترحیم

شاید غم انگیزترین لحظه زندگی هر شخصی، لحظه از دست دادن یکی از عزیزان باشد و پذیرایی مراسم ترحیم دورترین مسئله ای است که ذهن آن ها را به خود درگیر می کند. این در حالی است که پذیرایی در این مجالس اهمیت بسیاری دارند و باید به بهترین شکل ممکن انجام شود. پذیرایی هر یک از مجالس ترحیم از جمله خاکسپاری، سوم، هفتم وغیره در برخی موارد مشابه و در موارد دیگر متفاوت است. به همین دلیل در صورتی که صاحبان عزا نتوانند این بخش از مجالس عزیز درگذشته خود را برعهده بگیرند، امکان بهره مندی از خدمات پذیرایی در مراکز تشریفاتی برای آن ها وجود دارد. زیرا یکی از اصلی ترین خدمات این مراکز، پذیرایی در مراسم های ختم است که تمامی مجالس، مکان ها و پذیرایی ها را در بر می گیرد. البته پیش از بهره مندی از این خدمات توصیه می کنیم به طور کامل با چگونگی آن ها آشنا شوید.

آنچه باید درباره پذیرایی مراسم ترحیم بدانید!

پذیرایی مجالس ختم و ترحیم یکی از مهم ترین موارد در این گونه مجالس است. بخشی از پذیرایی در حین برگزاری مراسم انجام می شود و بخش دیگر بعد از پایان یافتن آن صورت می گیرد. به طور مثال بعد از تمام شدن مراسم، صاحب عزا تمامی مهمانان را به یک تالار پذیرایی یا رستوران دعوت می کند. 

آنچه باید درباره پذیرایی مراسم ترحیم بدانید!
پذیرایی مراسم ختم یکی از مهم ترین بخش های برگزاری یک مراسم برای ترحیم می باشد.
با توجه به این موضوع می توان گفت پذیرایی در این مراسم ها اگرچه آسان نیست اما اهمیت بسیاری دارد. ضمن اینکه بسیاری از صاحبان عزا با توجه به شرایط غم انگیزی که دارند، ممکن است از عهده این کار برنیایند. 
به همین دلیل مراکز تشریفاتی مجالس ترحیم در زمینه ارائه این خدمات نیز فعالیت می کنند. چنان که بخش های مختلف پذیرایی از تهیه مواد از جمله میوه، شیرینی وغیره را گرفته تا پذیرایی از مهمانان برعهده می گیرند.
همچنین استفاده از مهماندار برای پذیرایی در مراسم ترحیم بسیار شایع است. زیرا در بسیاری موارد باقی ماندگان فرد تازه درگذشته مشغول عزاداری هستند و توانایی پذیرایی را ندارند. علاوه بر این ها خدمات دیگری نیز تحت عنوان پذیرایی مراسم ترحیم توسط مراکز تشریفاتی به مشتریان عرضه می شود که عبارت هستند از:
بسته های پذیرایی در مراسم ترحیم، از جمله پک های میوه تازه مناسب هر فصل نقش مهمی در ایجاد فضای آرام و دل‌آرامی برای خانواده و مهمانان دارند.

بسته های پذیرایی در مراسم ترحیم

امروزه با تغییر همه جانبه زندگی بشر، پذیرایی در مراسم ها نیز تغییر زیادی داشته و استفاده از بسته ها یا پک های پذیرایی رواج بسیاری پیدا کرده است. این نوع بسته بندی ها توسط افرادی که مسئول برگزاری مراسم ختم هستند، مانند مجموعه های ارائه دهنده خدمات تشریفات مراسم ترحیم، تهیه می شود. همچنین می توان آن ها را به صورت آماده خرید. 
این نوع بسته های پذیرایی انواع مختلفی دارند که با توجه به بودجه صاحب مجلس، انتخاب نهایی متفاوت خواهد بود. در برخی از بسته های پذیرایی آماده موجود در بازار که خریداری می شود، خرما وجود ندارد. این نکته مهمی است که در زمان خرید بسته بندی باید به آن توجه داشت که حتما خرما در بسته های پذیرایی مراسم ترحیم وجود داشته باشد.
با توجه به این موارد باید بدانید اغلب بسته های پذیرایی شامل موارد زیر می شوند که البته انتخاب هر یک کاملا به سلیقه صاحب عزا بستگی دارد:
  • میوه ها مانند سیب، موز، خیار پرتقال؛
  • آجیل مشکل گشا (نخودچی کشمش)؛
  • انواع کیک و آبمیوه؛
  • میوه خرما یا حلوای خرما؛
  • گاها قاشق و چنگال پلاستیکی.

پک های میوه برای پذیرایی مجالس ختم و ترحیم

یکی دیگر از خدمات مراکز تشریفاتی در راستای پذیرایی مجالس ترحیم، عرضه پک میوه است. در هر فصل می توان از پک های میوه متفاوتی برای پذیرایی مراسم های ترحیم استفاده کرد. به طور مثال در فصول سرد سال، پذیرایی با پرتقال انتخاب خوبی خواهد بود. پرتقال های تامسون شاید کمی خشک باشند ولی پرتقال های شمال، آبدار و شیرین و برای پذیرایی مراسم ترحیم هستند. 
سیب های زرد و قرمز نیز جزو بهترین انتخاب ها برای پذیرایی در مراسم ختم به شمار می روند. البته باید توجه داشت که سیب های خریداری شده، سرمازده نباشد و ظاهر کاملا مناسبی داشته باشند. سیب های سرمازده بدین صورت هستند که ظاهر آن ها سالم است ولی از درون خراب شده اند. 
موز و خیار دو نوع دیگر از میوه های مناسب مراسم ترحیم هستند که در تمامی فصول سال پیدا می شوند و می توان آن ها را تهیه کرد. با توجه به این موارد باید بدانید که در پک های میوه با توجه به سلیقه صاحب عزا چند نوع میوه قرار می گیرد و گاها می توان از سالاد میوه نیز برای پذیرایی در مراسم های منزل و تالار نیز استفاده کرد.
برای سفارش بهترین پک های میوه می توانید از خدمات مجموعه تشریفات ترحیم غرب بهره مند شوید.

خرما و حلوا برای پذیرایی مراسم ختم

علاوه بر بسته های پذیرایی و پک های میوه، معمولا برای پذیرایی مراسم ترحیم تهران، خرما و حلوا نیز در ورودی مجالس قرار داده می شود. امروزه از انواع خرما و حلوای تزئین شده به حالت های مختلف استفاده می شود. 

پذیرایی با حلوا مراسم ختم
حلوا و خرما از اصلی ترین پذیرایی های مراسم ختم و ترحیم می باشد.
در برخی موارد نیز مطابق با نظر صاحب عزا می توان درون خرما مغز گردو گذاشت و با پودر شکر یا پودر نارگیل تزئین کرد. برای تزئین حلوا نیز می توان از بیسکوییت استفاده کرد و سبک های مختلف دیزاین استفاده کرد. 
در واقع باید بدانید تهیه و تزیین خرما یکی از مهم ترین خدمات مراکز تشریفات ترحیم به شمار می رود که توسط افرادی هنرمند و باتجربه انجام می شود. به طوری که با بهره مندی از این خدمات دیگر مجبور به پذیرایی از مهمانان با خرماهای ساده نخواهید بود و خرماهای مجلس عزیز درگذشته شما بسیار زیبا خواهد بود.

پذیرایی با حلوا در مراسم ختم

تهیه و تزیین حلوا برای پذیرایی مراسم ترحیم کار زمان بری است و به علت درگیری زیاد صاحب عزا و داغدار بودن آن ها، وقتی برای این کارها باقی نمی ماند. بنابراین اغلب این موارد را به مراکز تشریفاتی سفارش می دهند. موسسات انجام خدمات تشریفات مراسم ترحیم مانند تشریفات ترحیم غرب، این وظیفه را نیز بر عهده می گیرند و بهترین و زیباترین حلواها را تحویل می دهد.
در این مجموعه انواع حلوا با طعم، رنگ و تزیینات مورد نظر شما اعم از تک نفره یا دیسی تهیه می شود و تنها کافی است ایده آل های خود را همراه با تعداد مهمانان به ما اطلاع دهید.

پذیرایی با انواع نوشیدنی در مراسم ترحیم

پایه ثابت نوشیدنی هایی که در مراسم ها از جمله مراسم ترحیم دیده می شود، چایی است. همچنین علاوه بر چای امروزه با توجه به فصل برگزاری مراسم، از انواع دیگر نوشیدنی مانند قهوه، نسکافه برای فصول سرد سال و انواع آبمیوه و شربت های مختلف برای فصول گرم سال استفاده می شود. 
صاحب عزا می تواند آماده کردن و بسته بندی این نوع نوشیدنی ها را برعهده مهمانداران فرستاده شده از طرف موسسه خدمات تشریفات ترحیم غرب قرار دهد و دیگر نگرانی از بابت نداشته باشد. تنها همان اول با شرکت در رابطه با نوع نوشیدنی برای پذیرایی و تعداد مهمانان هماهنگ کنید. دیگر پس از آن کارهای مربوط به پذیرایی مراسم ترحیم تهران بر عهده شرکت خواهد بود. این مراکز کلیه امورات پذیرایی با نوشیدنی سرد و گرم در مجالس ختم را برعهده می گیرند.

تهیه غذا های مخصوص برای پذیرایی مجالس ختم

برخی از مراسم ها منجر به حضور مهمان ها تا آخر شب می شوند و نیاز به پذیرایی برای شام و غذا خواهد بود. در این حالت می توان برای شام مهمان ها را به تالار یا رستورانی که از قبل هماهنگ شده است، دعوت کرد و یا در منزل فینگر فود و نوع دیگری از غذا را تدارک دید تا پذیرایی همانجا انجام شود. 
این موارد با توجه به نظر صاحب عزا از طرف موسسه خدمات تشریفات صورت می گیرد. همچنین در صورتی که مراسم صبح یا عصر برگزار شود، می توان با میان وعده از مهمانان پذیرایی کرد. البته در صورت انتخاب سالن یا تالار برای پذیرایی از مهمان ها باید توجه شود که سالن انتخابی نزدیک محل برگزاری مراسم باشد تا مهمان ها دچار زحمت نشوند. 
همچنین وسایل لازم مانند ظروف یکبار مصرف، سینی های مورد نیاز، دستمال کاغذی و غیره تهیه شوند تا پذیرایی به بهترین شکل انجام گیرد. در این رابطه باید بدانید مجموعه های تشریفاتی مانند تشریفات ترحیم غرب کلیه این موارد را برعهده می گیرد.

پذیرایی مراسم ختم در مکان های مختلف

به طور کلی مراسم های فوت یک عزیز در مکان های مختلف برگزار می شود. مراسم تشییع جنازه و خاکسپاری در محل دفن و بهشت زهرا و دیگر مراسم ها از جمله سوم، هفتم، چهلم، سالگرد و یادبود نیز در منزل، مسجد و یا تالار و سالن برگزار می شود. 
در همه این مراسم ها، شرکت های تشریفاتی خدمات لازم را برای پذیرایی مراسم ترحیم ارائه می دهند و به تمامی ابعاد مراسم و پذیرایی از مهمان ها رسیدگی می کنند. بنابراین ما در ادامه برای آشنایی بیشتر شما به چگونگی پذیرایی توسط مراکز تشریفاتی در مراسم های ترحیم در مکان های مختلف می پردازیم:

پذیرایی در بهشت زهرا

مراسم ختم از جمله مهم ترین مراسم هایی است که برای عزیز درگذشته برگزار می شود. در این مراسم که در بهشت زهرا و بر سر مزار مرحوم برگزار می شود، بسیاری از آشنایان، اقوام و دوستان برای عرض تسلیت به خانواده متوفی، حضور پیدا می کنند. 
به همین منظور، نیروهای خدماتی مجموعه های تشریفاتی مانند تشریفات ترحیم غرب در مراسم حضور پیدا می کنند و امور مربوط به پذیرایی بر سرمزار را انجام می دهند. پذیرایی در این مراسم به دلیل برگزاری آن در بهشت زهرا مختصرتر از دیگر مجالس ترحیم است.
به گونه ای که معمولا متناسب با فصل برگزاری مراسم با یک نوع نوشیدنی به همراه خرما از مهمانان پذیرایی می شود. پذیرایی مراسم ترحیم مفصل تر را در دیگر مجالس عزیز درگذشته انجام می دهند.

پذیرایی در منزل مرحوم

به طور معمول بعد از فوت یک شخص، مراسم های یادبود او در منزل ایشان برگزار خواهد شد. به طوری که به عنوان مثال ابتدا برای مراسم سوم افراد در منزل فرد فوت شده و سپس در مسجد و مجدد در منزل او حضور پیدا می کنند. به همین دلیل پذیرایی در منزل مرحوم نیازمند توان و انرژی بسیاری است.

پذیرایی در منزل مرحوم
زمانی که مراسم ختم در منزل مرحوم برگزار می شود، پذیرایی مراسم ختم در آنجا صورت خواهد گرفت، که آن نیز شرایط و رسومات خود را دارد.
زیرا در زمان برگزاری تمامی مجالس ترحیم او این روند ادامه دارد و در منزل باید پذیرایی بهتری انجام شود. به همین خاطر مراکز تشریفاتی برای پذیرایی در منزل مرحوم، مهماندار می فرستند. مهمانداران خانم و آقا در رأس ساعت در منزل مرحوم حاضر می شوند و با توجه به نظرات خانواده ایشان، اقدامات لازم برای برگزاری مراسم را انجام می دهند.

برگزاری مراسم ختم در منزل 

از جمله این اقدامات برای پذیرایی مراسم ترحیم می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • پذیرایی از مهمانان؛
  • آشپزی؛
  • شستن ظروف پذیرایی؛
  • آماده سازی خوراکی های پذیرایی مانند حلوا و خرما؛
  • و بسیاری موارد دیگر.
 در صورت بیشتر شدن ساعت مراسم، مهمانداران می توانند بعد از هماهنگی با مجموعه تا پایان ساعت مراسم در محل حضور داشته باشند. بنابراین اگر توان یا زمان لازم برای امورات پذیرایی در منزل را ندارید، می توانید از خدمات مراکز تشریفاتی مانند تشریفات ترحیم غرب بهره مند شوید.

پذیرایی در مسجد

برخی از مراسمات ترحیم مانند مراسم سوم، هفتم، چهلم و گاها سالگرد عزیز از دست رفته، در مسجد محله برگزار می شود. برای برگزاری مراسم در مسجد باید افرادی برای پذیرایی از مهمانان حاضر در نظر گرفته شود. در این مورد نیز مهمانداران مجموعه های تشریفاتی در مسجد حاضر می شوند و وظیفه پذیرایی مراسم ترحیم را برعهده می گیرند.

پذیرایی مراسم ختم
بسیاری از مراسمات ختم و یادبود در باغ ها و مساجد برگزار می شود.
این مهمانداران بهترین عملکرد را در مسجد دارند و هیچ از مهمانان را جا نمی اندازند. ضمن اینکه می توانید از خدمات مراکز تشریفاتی در راستای تهیه و دیزاین مواد پذیرایی مجالس ختم و ترحیم در مسجد نیز بهره مند شوید.

پذیرایی در تالار

در این روزها برگزاری مراسم های ترحیم در تالار و سالن بسیار رواج یافته است و اغلب تالارها برای برگزاری چنین مراسم هایی، خدمات ویژه ای را ارائه می دهند. همین امر موجب می شود که مراسم به طرز آبرومندانه ای برگزار شود و مشکلی از بابت پذیرایی از مهمان ها پیش نیاید.

پذیرایی مراسم ختم

همچنین مجموعه های ارائه دهنده خدمات و تشریفات مجالس ترحیم و ختم، تمامی موارد لازم برای برگزاری مراسم را در سالن و تالار هماهنگ و پک های خوراکی مورد نیاز برای پذیرایی مراسم ترحیم را نیز آماده می کند. 
علاوه بر این جالب است بدانید که این موسسات مانند تشریفات ترحیم غرب، اجاره تالار و سالن را نیز در صورت نیاز انجام می دهند.

تشریفات ترحیم غرب، ضامن بهترین پذیرایی در مجالس ترحیم

تا بدین جا به خوبی با چگونگی پذیرایی مراسم ختم توسط مراکز تشریفاتی آشنا شدید. حال باید بدانید تشریفات ترحیم غرب یکی از مراکز معتبر فعال در این زمینه است که در تمام تهران سرویس دهی دارد. چنان که از جمله خدمات بی نظیر مجموعه ما در راستای پذیرایی در مجالس ختم می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  1. پذیرایی از مهمان ها در محل برگزاری مراسم با خوراکی های انتخابی از طرف صاحب عزا؛
  2. خرید لوازم و خوراکی های مورد نیاز با بهترین کیفیت برای پذیرایی در مراسم ترحیم؛
  3. پذیرایی در مراسم ها در مکان های مختلف متناسب با شرایط مکانی و نوع مجلس؛
  4. اعزام مهماندار؛
  5. دیزاین میوه ها، شیرینی ها، خرما و حلوا؛
  6. تهیه خرما و حلوای دیزاین شده متناسب با تعداد مهمانان؛
  7. و بسیاری موارد دیگر.
بنابراین با کارشناسان و پرسنل ما جای هیچ گونه نگرانی از بابت پذیرایی مراسم ترحیم برای شما وجود ندارد. البته دقت داشته باشید که خدمات و تشریفات ما برای برگزاری مجالس ترحیم تنها به پذیرایی ختم نمی شود.

دیگر خدمات تشریفات ترحیم غرب

ما در تشریفات ترحیم غرب تلاش می کنیم که صفر تا صد برگزاری مجالس ختم را برعهده بگیریم. در این راستا علاوه بر پذیرایی، خدمات دیگری نیز برای مشتریان خود داریم که مهم ترین آن ها عبارت هستند از:

پرسنل پذیرایی مراسم ختم
از دیگر خدمات تشریفات ترحیم غرب می توان اعزام نیرو جهت پذیرایی را در نظر داشت.

گل آرایی و شمع آرایی میز مهمان

برای مجالس ترحیمی که در یک مکان سربسته علی الخصوص تالار و سالن برگزار می شوند، امکان گل آرایی و دیزاین میزهای پذیرایی وجود دارد. این میزها به همراه شمع آرایی و تزئینات خاص، برای پذیرایی از مهمانان توسط کارشناسان حرفه ای در دیزاین در تشریفات ترحیم غرب آماده می شوند.

منوی پذیرایی کامل

در زمان حضور مهمانان دعوت شده به مجالس ترحیمی که در تالارها و سالن های پذیرایی برگزار می شود، پذیرایی مراسم ترحیم باید به بهترین شکل ممکن و با توجه به خواسته صاحب مجلس انجام شود. همچنین غذاها، نوشیدنی ها و دیگر خوراکی هایی که برای پذیرایی در نظر گرفته شده اند باید بهترین کیفیت را داشته باشند.
در این راستا ما هر آنچه که شما قصد داشته باشید با آن ها از مهمانان خود پذیرایی کنید را تهیه و با آن ها پذیرایی می کنیم.

آماده سازی صندلی و حزب های قرآن

در زمان برگزاری مراسم در یک مکان، چه منزل فرد و چه تالار و سالن امکانات مختلف باید برای حضور مهمان ها فراهم باشد. صندلی ها باید مرتب و حزب های قرآن نیز از قبل آماده شوند. همچنین با سخنران مجلس هماهنگ شود تا در زمان مقرر در محل حضور یابد و تمام این امورات را ما برعهده می گیریم.

موسیقی مراسم ترحیم

امروزه علاوه بر پخش صوت قرآن، استفاده از موسیقی های آرام در مجالس ترحیم نیز بسیار باب شده است. در صورت درخواست صاحب مجلس می توان در حین پذیرایی مراسم ترحیم، موسیقی آرامی را برای حضار و مهمانان پخش کرد. این یکی دیگر از خدمات در تشریفات ترحیم غرب است.

هزینه خدمات تشریفات ترحیم غرب

امروزه بسیاری از شرکت های ارائه دهنده خدمات و تشریفات مراسم ترحیم، هزینه های بسیاری را از افراد در جهت ارائه خدمات مختلف برگزاری مجالس ترحیم و ختم دریافت می کنند. این در حالی است که موسسه خدمات تشریفات ترحیم غرب در همان ابتدا هزینه ها را به مشتری اعلام می کند و پکیج های متنوعی را برای او ارائه می دهد. 
در نهایت مشتری می تواند با توجه به نیاز خود، خدمات را انتخاب کند و دیگر هزینه های اضافی را متحمل نشود. در صورتی که هزینه ها هنوز هم بالا باشد، می توانید تنها برخی از خدمات مانند پذیرایی مراسم ترحیم و ارائه خدمات برای مهمان ها، آماده کردن خرما و حلوا و دیگر بسته های پذیرایی را انتخاب کنید. بدین صورت تنها هزینه های مربوط به آن ها را پرداخت خواهید کرد.
برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت ها و ثبت سفارش در مجموعه ما می توانید از طریق تماس تلفنی یا به صورت آنلاین اقدام کنید.

کلام آخر

راهنمای جامع پذیرایی مراسم ترحیم امروزه شامل چگونگی پذیرایی در این مراسم ها توسط مراکز تشریفاتی می شود. زیرا با توجه به شرایط دشوار صاحبان عزا، امروزه این بخش از مجالس را مراکز تشریفاتی برعهده می گیرند. با ثبت سفارش پذیرایی مراسم ختم توسط این مجموعه ها از خدمات مختلفی بهره مند می شوید. پذیرایی نوشیدنی سرد یا گرم، پک های میوه، خرما و حلوای تزیین شده و بسته های پذیرایی از جمله این خدمات هستند. همچنین باید بدانید خدمات پذیرایی این مراکز در مراسم هایی که در مکان های مختلف برگزار می شوند، به صورت های مختلف و متناسب با مکان ارائه می شود. تشریفات ترحیم غرب یکی از این مراکز است که نه تنها پذیرایی بلکه صفر تا صد برگزاری مجالس ختم را برعهده می گیرد. در مجموعه ما شما از کلیه خدمات پذیرایی از جمله تهیه مواد پذیرایی، مهماندار، دیزاین وغیره بهره مند می شوید. همچنین پخش موسیقی، رزرو مکان، گل آرایی و دیزاین وغیره را می توانید تنها با یک تماس به ما بسپارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *