اگر می پرسید برای مراسم ختم چی ببریم، باید بدانید گزینه های بسیاری وجود دارد که شما به عنوان مهمان می توانید برای مجالس ختم ببرید. از گذشته تاکنون در برخی از شهرها و خانواده ها افراد برای شرکت در مجالس ترحیم با خود هدیه ای به عنوان تسلیت می برند.

اینکه شما دقیقا چه هدیه ای ببرید، به عوامل مختلفی بستگی دارد. رسم و رسومات خانوادگی یا قومی بسیار بر این موضوع تاثیرگذار هستند. بنابراین پیش از هر چیز باید از اطرافیان خود پرس وجو کنید. البته عوامل دیگری مانند بودجه شما نیز می تواند بر نوع هدیه تسلیت تاثیرگذار باشد.

بنابراین اگر با وجود اطلاع از رسم و رسومات می خواهید بهترین هدیه را ببرید و هنوز نمی دانید آن چیست، باید با گزینه هایی که دیگران به عنوان مهمان می برند آشنا شوید. در این صورت می توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید و به صاحب عزا احترام بیشتری بگذارید.

به عنوان مهمان برای مراسم ختم چی ببریم؟

به عنوان مهمان برای مراسم ختم چی ببریم؟
به عنوان مهمان برای مراسم ختم، می‌توانید یک تاج گل زیبا به عنوان علامت ارادت و ترحیم برای آخرین وداع با متوفی هدیه دهید.

در برخی از خانواده، اقوام یا شهرها رسمی وجود دارد که در مجالس ختم درگذشتگان، مهمانان هدایایی را برای تسلیت به صاحبان عزا تقدیم می کنند. نوع هدیه بر اساس عوامل مختلفی می تواند تعیین شود. یکی از اساسی ترین فاکتورهای موثر بر انتخاب نوع هدیه، رسم و رسومات خانوادگی است.

زیرا در هر خانواده یا قوم برای هدیه تسلیت رسومات خاصی وجود دارد و همه یک نوع کادوی مخصوص را تقدیم صاحب عزا می کنند. علاوه بر این بودجه شما نیز بسیار تعیین کننده است. به طوری که حتی می توان گفت این بودجه شما است که فرصت انتخاب بیشتر و بهتر را به شما می دهد یا از شما می گیرد.

نکته دیگر این است که کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. این شما هستید که می خواهید برای احترام به صاحب عزا در مجلس ختم هدیه ای تقدیم کنید و شما باید نوع آن را انتخاب کنید. با وجود این موارد اگر هنوز سردرگم هستید، با آشنایی با گزینه هایی که افراد دیگر انتخاب می کنند، بهترین هدیه را می توانید انتخاب و تهیه کنید.

بهترین هدایای تسلیت مهمانان در مجالس ترحیم

در پاسخ به این سوال که برای مراسم ختم چی ببریم، باید بدانید افراد گزینه های مختلفی را انتخاب می کنند. برخی از این گزینه ها متداول تر هستند اما بعضی دیگر با وجود اینکه خاص هستند اما ممکن است انتخاب خوبی برای شما نیز باشند.

بنابراین ما در ادامه به معرفی پرکاربردترین هدایای تسلیت که افراد مختلف نسبت به تهیه آن ها اقدام می کنند، می پردازیم:

تاج گل، سبد گل یا دسته گل

دسته گل، سبد گل و تاج گل ترحیم از جمله پرطرفدارترین هدایایی به شمار می روند که بسیاری از افراد برای حضور در مجالس ختم آن ها را تهیه و تقدیم صاحب عزا می کنند. در این بین تاج ها پرکاربردتر هستند اما دسته گل نیز در مجالس ترحیم زیاد دیده می شود.

به طور کلی تهیه و تقدیم گل به شکل تاج، سبد یا دسته گل به عنوان هدیه تسلیت نه تنها به معنای احترام است بلکه آرامش و احساس خوب بسیاری را برای صاحبان عزا به همراه دارد. به همین دلیل مهمانان برای برقراری این آرامش این گزینه را به موارد دیگر ترجیه می دهند.

البته تاج های مصنوعی پرکاربردتر هستند. زیرا در واقع شما با تهیه آن ها برای متوفی خیرات هم می دهید که بسیار زیبا و خداپسندانه است.

بنر تسلیت

بنر تسلیت
می توانید روی بنر تسلیت بنویسید: با نهایت تسلیت و تأسف، از این مصیبت بزرگ شما دلتنگان عزیز تقدیر می‌کنیم و در کنارتان هستیم.

اگر نمی خواهید گل ببرید و می پرسید برای مراسم ختم چی ببریم، یکی دیگر از گزینه های پیش روی شما بنر تسلیت است. به احتمال زیاد بارها و بارها در کوچه ها و خیابان ها انواع بنرهای تسلیت را دیده اید. این بنر شامل می تواند شامل عکس متوفی باشد یا خیر اما باید یک متن یا شعر زیبا روی آن نوشته شود.

بنر معمولا به رنگ مشکلی است و به نام و نام خانوادگی متوفی نیز در آن اشاره می شود. در پایین ترین قسمت بنر نیز نام شما به عنوان تقدیم کننده ذکر می شود.

کله قند یا شیرینی

برخی دیگر از افراد در مجالس ترحیم به خصوص مراسم هفتم شیرینی یا کله قند را به عنوان تسلیت به صاحب عزا تقدیم می کنند. از این شیرینی یا کله قند نیز برای پذیرایی در مراسم های ختم عزیز درگذشته استفاده می شود که خیرات روح او باشد.

قرآن یا مفاتیح با نام عکس متوفی

آیا تا به حال برای شما پیش آمده است که قرآن یا مفاتیحی را باز کنید که بخواهید و با عکس یا نام و نام خانوادگی یک مرحوم مواجه شوید؟ آن قرآن و مفاتیح در واقع هدیه بستگان فرد متوفی است. در واقع یکی از زیباترین کارهایی که شما برای تسلیت می توانید انجام دهید، همین است.

اگر می گویید برای مراسم ترحیم چی ببریم، می توانید قرآن یا مفاتیح را به تعداد دلخواه تهیه کنید و در صحافی عکس و نام و نام خانوادگی متوفی را روی آن چاپ کنند. سپس آن ها را در یکی از مجالس ختم به صاحبان عزا تقدیم کنید. در این صورت خیراتی طولانی مدت برای متوفی نیز تهیه می کنید و در عین حال شکل و شمایل زیباتری نسبت به دیگر هدایا دارد.

پول

با توجه به اینکه این روزها برگزاری مجالس ختم به خصوص با مهمانان زیاد هزینه های بسیاری را به همراه دارد، برخی از مهمانان برای شرکت در این مراسم ها برای صاحب عزا پول می برند. بدین صورت کمی از بار هزینه ها را می توان از دوش صاحبان عزا برداشت.

شما نیز می توانید مقداری پول را متناسب با بودجه و خواست خود در پاکتی زیبا قرار دهید و تقدیم صاحب عزا کنید. توجه داشته باشید که بسیار زیبا و به صورت پنهان این کار را انجام دهید که موجب بی احترامی به صاحب عزا نشود.

گوسفند

اگر همچنان این سوال را می پرسید که برای مراسم ختم پی ببریم، باید بدانید یکی دیگر از هدایای تسلیت که در برخی از اقوام بسیار رواج دارد، گوسفند است. درست متوجه شدید، گوسفند! برخی از اقوام ایران برای کمک به صاحب عزا برای تهیه شام و ناهار مهمانان در مجالس ترحیم، یک یا چند گوسفند را هدیه می دهند.

تهیه بهترین هدایای تسلیت با تشریفات برتر تهران

اگر می خواهید زیباترین و خاص ترین هدیه را برای تسلیت ببرید، توصیه می کنیم از مراکز تشریفاتی کمک بگیرید. تشریفات ترحیم غرب یکی از مراکز برتر در تهران است که در تهیه هدیه تسلیت به شما کمک می کند.

یکی از مهم ترین خدمات مجموعه ما تهیه انواع گل به صورت تاج، سبد و دسته گل متناسب با سلیقه و بودجه شما است. همچنین برای تهیه هدایای دیگر می توانید از ما کمک بگیرید. اما این تنها خدمات مرکز ما نیست. چراکه صفر تا صر برگزاری انواع مراسم های ختم در مکان های گوناگون را نیز برعهده می گیریم. تمامی این خدمات تنها با یک تماس به شما ارائه می شود.

کلام آخر

پاسخ این سوال که برای مراسم ختم چی ببریم؟ این است که گزینه های بسیاری برای شما وجود دارد. بر اساس رسومات خانوادگی، بودجه یا سلیقه خود می توانید هر هدیه را تهیه و به صاحب عزا تقدیم کنید. در این رابطه باید بدانید اگر به دنبال خاص ترین هدایای تسلیت هستید، گزینه هایی که دیگر افراد انتخاب می کنند می تواند به شما بسیار کمک کند.

انواع مختلف گل مانند سبد، تاج یا دسته گل از جمله بهترین هدایای تسلیت به شمار می رود. کله قند، شیرینی، قرآن و مفاتیح با مشخصات متوفی، پول و گوسفند از دیگر گزینه های پیش روی شما محسوب می شوند.

البته در این راستا می توانید از مراکز تشریفاتی معتبر تهران مانند تشریفات ترحیم غرب نیز کمک بگیرید. ما زیباترین تاج، سبد یا دسته گل را بر اساس سلیقه و بودجه شما آماده می کنیم و تحویل می دهیم. کافی است با یک تماس سفارش خود را ثبت کنید و از خدمات بی نظیر ما در این زمینه بهره مند شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *