تشریفات مراسم ترحیم و ختم در تهران

از تلخ ‌ترین و بدترین اتفاقات زندگی هر شخصی می‌ توان به فوت عزیزان و افراد خانواده اشاره کرد. عزاداری برای فرد فوت شده از گذشته تا به امروز رایج بوده و به شکل ‌های گوناگونی انجام می شود. علاوه بر تشریفات مراسم ترحیم در تهران، مجالس و مراسم های عزاداری بزرگان نیز هرساله بر اساس رسوم گذشته انجام می‌ شود. برای برگزاری هر چه‌ بهتر این مراسمات نیاز به کمک گرفتن از موسسات تشریفات مجالس ترحیم معتبر و بزرگ نظیر تشریفات ترحیم غرب می باشد.

باید به این نکته دقت نمائید که مجموعه تشریفات ترحیم غرب کلیه خدمات مربوط به تشریفات ترحیم و برگزاری مراسم ترحیم را انجام خواهند داد. برگزاری مراسم ترحیم دارای آدابی می باشد که در ادامه آن ها را توضیح داده ایم.

از مزایای گرفتن خدمات از تشریفات ترحیم غرب این است که در تمامی مراحل شامل اجاره اتوبو ، پذیرایی و غذا ، حلوا و خرما و…  به شما کمک خواهند کرد.

 

برخی از مراحل و تشریفات مراسم ترحیم در تهران

اغلب با دریافت گواهی فوت این مراحل شروع شده و با برگزاری مراسم چهلم و تهیه سنگ قبر تمام خواهد شد. در ادامه برخی از این مراحل را نام و مختصر توضیح داده ایم که عبارتند از:

1. کرایه اتوبوس

بسیاری از مهمانان که پس از شنیدن خبر فوت در منزل متوفی حضور می یابند، ممکن است وسیله نقلیه شخصی نداشته باشند، بنابراین اغلب با مراجعه به افراد اجاره‌ دهنده اتوبوس می ‌توانید اتوبوس با راننده را کرایه نمائید. از این رو می توانید به شرکت تشریفات ترحیم غرب مراجعه کرده چون آن ها کرایه اتوبوس بهشت زهرا و مکان های دیگر را انجام می دهند تا به تشریفات مراسم ختم در تهران و جاهای دیگر شما، کمک کند.کرایه اتوبوس بهشت زهرا

2. سفارش غذا

رسم می باشد که مهمانان را پس از مراسم تشییع جنازه و تشریفات مراسم ترحیم در تهران، دعوت به صرف ناهار و یا حتی شام کنند. از این رو برای دریافت بهترین و با کیفیت ترین غذا بهتر است از خدمات و تشریفات مراسم معتبر و با سابقه نظیر مجموعه تشریفات ترحیم غرب استفاده کنید. این مجموعه از بهترین مواد اولیه و سرآشپزها استفاده می کند و خیال شما عزیزان را بابت کیفیت و عالی بودن غذا راحت خواهد کرد.

3. اجاره تجهیزات رفاهی در آرامگاه یا منازل برای برگزاری مراسم

شما عزیزان باید در این مرحله از تشریفات ترحیم اقلامی نظیر ظروف، صندلی، سایه بان و .. را تهیه نمائید. از این رو می توانید برای تهیه این وسایل از مجموعه تشریفات ترحیم غرب استفاده نمائید که جزء معتبرترین و بزرک ترین مجموعه تشریفات تهران است. این مجموعه به اجاره ظروف و میز و صندلی برای مراسم، دادن پک های پذیرایی و … می پردازد که تمام آن ها با کیفیت و مرغوب می باشد.

4. مراسم دفن

بعد از غسل میت و کفن ‌پوش کردن آن، جنازه آماده خواندن نماز میت خواهد بود، اغلب آرامگاه‌ ها روحانی مخصوص و ویژه این کار را دارند و نماز میت را قرائت می کنند، ولی می ‌توانید خود شما هم از روحانی خاصی دعوت نموده تا او نماز میت را بخواند. بعد از خواندن نماز، تشییع جنازه و انتقال پیکر فرد فوت شده به محل دفن آغاز خواهد شد. اغلب باید از فردی وارد، دعوت نمود تا با ذکر عزت و شرف لااله الا الله و عزت و بزرگی رسول خدا از خدا خواسته متوفی را مورد آمرزش و رحمت خود قرار بدهد.برگزاری مراسم ختم

5. سینی خرما و حلوای مجلسی برای مهمانان

یکی دیگر از مراحل مهم تشریفات مجالس در تهران خرید خدما می باشد. خرما و حلوا قسمت جدایی ‌ناپذیر تشریفات مراسم ترحیم در تهران می باشد. اغلب خرما و حلوا را به شکل ساده جلوی مهمان قرار نخواهند داد و از خرما و حلوای تزئین ‌شده استفاده خواهند کرد. از این رو می توانید برای تهیه و آماده کردن سینی خرما و حلوای مجلسی از مجموعه تشریفات ترحیم غرب استفاده کنید که علاوه بر استفاده از مواد با کیفیت و مرغوب برای پذیرایی از انواع آبمیوه طبیعی نیز استفاده می کنند.

6. برگزاری مجلس ترحیم

از مهم ترین و اصلی ترین مراحل تشریفات ترحیم در تهران، برگزاری مجلس ترحیم می باشد. اغلب یکی از مجالس سوم و هفتم را مفصل و عالی و دیگری را سبک تر برگزار خواهند کرد. دیگر این بستگی به توان شما عزیزان از نظر مالی و جسمی برای برگزاری مراسم ختم و عزاداری دارد. احتمالا یکی از مراسمات را در محل دفن فرد فوت شده در آرامگاه برگزار کرده و یکی از آن‌ ها را نیز در مسجد یا محل مورد نظر شما برگزار خواهد شد.

برای برگزاری بهتر و شکیل تر مراسم ها بهتر است از مجموعه تشریفات ترحیم استفاده نمائید که بهترین گزینه مجموعه تشریفات ترحیم غرب می باشد که از معتبرترین و بزرگ ترین شرکت ها در این زمینه است. از این رو برای کسب اطلاعات بیشتر درباره برگزاری مراسم ترحیم و دانستن چگونگی برگزاری این مراسم در سالن ها و مجموعه تشریفات ترحیم می توانید با کارشناسان ماهر ما تماس گرفته و تمام سوالات و ابهامات خود را برطرف کنید.

7. تهیه پک های پذیرایی ترحیم

پک ها و بسته های پذیرایی مراسم ترحیم در هرجا که برگزار شود، یکی از ارکان و ستون مهم تشریفات مراسم ترحیم در تهران خواهد بود. اغلب در بسته های پلاستیکی و مقوایی، کیک و آبمیوه و آب معدنی و … قرار می ‌دهند. برای این امر به خاطر اینکه سختی و دردسرهایی که خرید انواع میوه، ابمیوه و … دارند بهتر است از تشریفات ترحیم استفاده نمائید که بهترین و با تجربه ترین آن ها مجموعه تشریفات ترحیم غرب می باشد که از بهترین برندها و مرغوب ترین اقلام برای پک های پذیرایی استفاده می کند و باعث می شود مراس شما عزیزان آبرومندانه تر و شکیل تر برگزار شود.برگزاری مراسم ختم در بهشت زهرا

کلام آخر

گروه تشریفات ترحیم غرب متخصص برگزاری مراسم ترحیم در مکان و محل های مختلف می باشد. این مجموعه تمام آداب و رسوم تشریفات مراسم ختم و پذیرایی مراسم ختم را دانسته و به شما عزیزان برای برگزاری هر چه بهتر مراسم ترحیم کمک زیادی می کند. از این رو برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تشریفات مراسم ترحیم در تهران می توانید با کارشناسان ماهر و مجرب ما تماس حاصل فرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *